tisdag+bubbel=sant

 
I dag ska jag göra nåt som kan kallas för lyx. I allafall i min värld. Jag ska få sitta i fem timmar och läsa en bok. Jag ska äta rökt fläskfilé och dricka ett glas bubbel. Eller två. Ur plastmugg. Inget barn som ropar och vill ha min uppmärksamhet. Jag kanske kan få läsa ett helt kapitel ostört. Inte för att jag på någotvis ogillar att uppmärksamma mina barn. Tvärtom. Jag gör det gärna. Men inte hela tiden. I dag ska jag åka tåg. Tyst avdelning till och med. Jag ska spela Candy crush också. Utan att nån stör.
 
Trevlig tisdag på er!
 
 
Kategori: Allmänt, Vardagsbetraktelser; Taggar: Gör om det där i en bil om du kan, Välkommen till min blogg, vardagsbetraktelser, åka tåg;
Amanda:

Intriguing innebär att det.. ja hur översätter man det nu då? Haha, typ att man genom att se den blev nyfiken på att läsa vidare till skillnad från url:er som "liiiinaaaaaaa88.blogg.se". Sämst förklaring ever (skyller på amerikanisering).

Kommentera inlägget här: