Sitt stilla för i helvete!

Jag klipper mina barn själv. Det kanske inte blir så bra men det är billigt. Och sen vägrar dom gå till hårfrisörskan. Det är konstigt det där. Tandläkarn går bra, hårfrissan går bort. I går var det dags igen och som vanligt inte helt utan  protester och förhandlingar. "Om jag slipper klippa mig läser jag läsläxan en extra gång." "Om jag slipper klippa mig så ska jag låta bli att spela dator hela kvällen". Dom vet vad som kan funka, men jag var benhård. Vi hade bestämt, det var idag det skulle bli av. 
Det hela gick ganska bra. Dom satt typ stilla hela tiden. Och det var inget tjafs.
När jag nästan va klar med den yngsta:
Jag: Vill du ha helt rakt här bak eller lite uppklippt och taggigt?
P: Som det är nu!
Jag: (Misstänker att han säger så bara för att få komma iväg men ställer en följdfråga för mig ska han inte lura.) Hur är det nu då menar du?
P: Perfekt!
Sen går han därifrån. Jag tror han ljuger.
 
Jag sa inte "för i helvete". Det gjorde jag inte. Inte den här gången.
 
 
 
Kommentera inlägget här: