Sär-jävla-skrivningar

Det kan inte va så förbaskat svårt. Det är klart att jag oxå slinter ibland och det blir fel. Men det finns dom som gör det heeeela tiden. Sånna som ska gå på advents fika med jobbar kompisarna på ett jätte mysigt fik. Jag är medveten om att jag inte är ensam, det finns minst en miljon människor som redan skrivit om problemet i insändare, bloggar och krönikor. Jag vet det. Men jag kan ändå inte låta bli. Jag blir fan förbannad. Eller ja, inte arg kanske men lite irriterad. Eller ja, inte irriterad men det stör mig lite. Lite. 
 
Att till exempel annonsera ut en gravid klänning på blocket. Jag vet inte jag. Vad som helst kan ju ploppa ut där. En Louis Vuitton? En Nalle Puh rygga från ÖB? Vill inte säga att nån väska är bättre än den andra men den ena kan man sälja ganska dyrt. Just sayin´. Inte för att man nånsin skulle vilja sälja sina barn. Absolut inte. Men då tänker jag skylla på den som sålde den gravida klänningen från början. De va ju hon som börja!
 
 
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: Gravidklänning, Särskrivningar, Vardagsproblem;
Kommentera inlägget här: