Va sa ni nu'rå?!

På facebook. Du får inte skriva att du är glad. Inte tala om vad du har ätit. Inte checka in på gymmet och nåde dig om du dessutom skriver att det tog 10 min att springa 5 km. Det kan verka skrytsamt då. Du får absolut inte lägga ut bilder på dina barn, eller, gud förbjude, på den mat du tänkt stoppa i dig! Ännu mera skrytsamt. Sen får du inte heller klaga på att du är sjuk. Får inte klaga alls faktiskt. Du kan inte ta ett kort på dig själv och lägga ut. Det gör du ju bara för att du tror att du är så jävla snygg och vill ha likes. Bilder på alkohol måste begränsas till en gång varannan vecka. Max alltså. Om du har barn är det en gång i månaden som gäller. Annars tror vi att du är alkoholist.
 
Va ska man skriva då? Nåt roligt citat som nån sagt verkar gå bra. Eller en rätt ful bild på dig själv kan också funka. Bara det inte är för skrytsamt eller för negativt. Det måste va lagom förstår ni. Men om det är alltför vardagligt så går det också bort (Typ: Nu går jag och duschar sen ska jag äta tacos). Det är för tråkigt.
 
Men ja, okej. 
Jag är stolt och skrytsam över mina barn, borde jag inte va det? Jag hatar att va sjuk, det är synd om mig då. Jag har ett ganska tråkigt liv ibland. Duschar varannan dag. Typ. Jag är också rätt glad emellanåt och äter olika saker som jag gärna lägger ut bilder på. Jag dricker också alkohol oftare än en gång i månaden. Älskar bubbel, lägger gärna upp en bild en lördagkväll. För att jag vill.
 
Dessutom lägger jag upp bilder på mig själv för att jag tycker att jag är snygg. Nerå.
 
Jorå.
 
     
       
 
Nerå.
 
Med det sagt. Om mina inlägg inte faller dig i smaken eller om du stör dig? Det finns för i helvete en funktion som gör att du slipper se dom! Använd den och sluta klaga. 
 
 
Anita:

Haha, du har språkets gåva:) Aldrig funderat på att bli författarè?

Svar: Haha, tack =) Nä författare är nog inget för mig ändå. Det skulle bli en bok med många korta meningar och mycket punkter. Kanske inte så bra. ;)
Frida

Sandra:

Helt rätt Frida!!! Vill man inte läsa vad andra skriver så är det ju bara att hoppa över :-)
Mina träningsresultat är jag stolt över, kanske får jag middagsinspiration av vad någon annan äter och champagne är för jäkla gott 😄
Jag hänger på och skriver precis vad jag vill i min status! Kram

Svar: Precis! =)
kram
Frida

Charlotte:

Håller med!
Och klaga för Guds skull inte på att du är trött om du har barn, någon som inte kan få barn kan tydligen ta illa upp (?!?)
Gaah va fan scrolla vidare om du inte vill läsa eller sluta prenumerera eller vad det heter. Det är ju MIN Facebook inte din

Svar: Exakt. Man skriver vad man vill. Punkt på de!
Frida

majja :

Instämmer HELT!!!

Svar: =)
Frida

Kommentera inlägget här: