BloggFrida - återkomsten.


Bra eller anus? 

Efter ett uppehåll från bloggandet i precis 5 månader är jag nu tillbaka till bloggen. "Wiiiiieeeeeooooo. Hurra!"  Några av er som faktiskt roats lite av mina inlägg jublar kanske. Andra vill säkert kräkas lite. Synd för dom som vill kräkas. Jag vet av ganska oangenäma erfarenheter att det kan fastna små kräkbitar rätt besvärligt mellan tänderna. Och eventuellt i näsan. Och det ger en rätt sur eftersmak. Men jag är alla fall glad att vara tillbaka! 

Hur kan jag förklara min frånvaro då? Många orsaker men mest av allt rädsla. Och den prestationsångest som uppstod då jag insåg att ca 150 unika besökare varje dag läste mina inlägg. 150 unika besökare är inte speciellt mycket i den generella bloggvärlden, men för lilla mig är det jättemånga. Jag känner ju nästan inte ens så många människor i verkligheten. Sedan tillkom givetvis den skitjobbiga, självkritiska och insiktsfulla frågan; Varför bloggar jag? Jag har ju egentligen ingenting att bidra med. Inga träningstips. Inga recept. Inga vetenskapliga revolutionerande upptäkter. Inga modebilder. Ingen inredningshjälp. I princip alltså ingenting annat än mina egna knäppa funderingar om vardagliga händelser. Vad handlar det om då? Uppmärksamhet? Egocentrering? Skrivlust? Ja, jag har faktiskt inget egentligt svar på den frågan. Lite av varje kanske. 

Nu är jag alla fall igång. Och det känns kul. Det har hänt en jävla massa sen jag skrev sist. Kommer inte ta upp en endaste grej i det här inlägget. Kanske kommer senare. Eller också inte.

 
  
  

Största pussen till er! Hoppas vi ses här igen!  


  
Kategori: Vardagsbetraktelser Taggar: Varför ska man blogga, Välkommen till min blogg, Äntligen tillbaka;
Kommentera inlägget här: